Tesla, Leaf, iX та інші: скільки часу займає зарядка е-мобілів при -10°C

28.12.2025 18:00
Зображення новини: Tesla, Leaf, iX та інші: скільки часу займає зарядка е-мобілів при -10°C
Електромобілі вже багато у чому випереджають паливні машини, але з роботою в холоди в "електричок" поки що не все гаразд. Одне з слабких місць - довга зарядка батареї на морозі. Скільки триває вона у популярних моделей? Про тривалість зарядки на морозі тягової батареї електромобілів Tesla, Leaf, BMW iX та інших популярних моделей читайте в матеріалі РБК-Україна. Чому холод впливає на зарядку Для початку коротко про суть проблеми. Більшість типів відомих на тепер акумуляторів так чи інакше вразливі до низької температури. В першу чергу йдеться про морози, коли електрохімічні процеси в комірках батареї уповільнюються. Це означає, що за низьких температур акумулятор не може швидко заряджатись і так саме не може швидко віддавати великий струм. Власне, пересічному споживачеві найбільш важлива швидкість зарядки, адже і за теплої погоди в електромобіля вона здається недостатньою.
  • Температура батареї є критичним фактором для функціональності. Зокрема, саме при -10°C літій-іонні акумулятори електромобілів починають працювати менш ефективно. 
  • Система управління батареєю (так звана BMS), помічаючи ускладнення температурних умов, обмежує струм зарядки (а значить, і швидкість), щоб уникнути пошкоджень проморожених комірок. 
  • Попередній підігрів акумулятора - популярне тепер рішення. Увімкнення підігріву самого акумулятора перед зарядкою з використанням залишків його власної енергії призводить до додаткових втрат енергії. І відповідно - замкнене коло! - маємо збільшення часу зарядки. 

Фото: в дорогих електромобілів є системи для підвищення ефективності батареї в холоди (unsplash.com) Час зарядки популярних моделей при -10°C Tesla Моделі Tesla мають одну з найкращих систем термоконтролю. Перед зарядкою батарея цих машин може підігріватися, що дозволяє уникнути критичного падіння швидкості зарядки. Проте навіть тут у мороз зарядка займає приблизно на 20-30% більше часу. Якщо влітку на швидкій зарядці Model 3 чи Model Y до 80% заряджається за пів години, то при -10°C це може бути вже 40-50 хвилин. Nissan Leaf Leaf - певно, для нашої країни цей електромобіль можна вважати народним, але через меншу вартість він простіший у плані термоконтролю. В "Ліфа" зазвичай немає активного підігріву батареї, тому холод впливає на нього сильніше. Відтак, при знакових для всіх "електричок" -10°C час зарядки може зрости на 30-40%. Якщо в нормальних умовах середньостатистичний Leaf на швидкій зарядці до 80% заряджається за 40-60 хвилин, то взимку це може бути вже понад годину. BMW iX BMW iX оснащений сучасною системою підігріву та охолодження батареї. Завдяки цьому він справляється з морозами краще , ніж багато його побратимів, але все одно зарядка сповільнюється приблизно на чверть. Тобто замість 35-40 хвилин на швидкій станції доведеться чекати близько 50 хвилин.

Фото: з кожним поколінням батарейні авто стають все більш пристосованими до зимових умов (unsplash.com) Інші електричні моделі Якщо навіть преміальні електромобілі відчувають на собі вплив морозів, то що казати про народні батарейні авто. Renault Zoe при -10°C заряджається майже на годину довше, ніж у теплу пору. Hyundai Kona EV теж демонструє падіння швидкості: замість 45 хвилин він простоїть на швидкій зарядці близько години. Volkswagen ID.4 має систему термоконтролю, яка допомагає батареї адаптуватись до зими. Але при морозі швидка зарядка до 80% може тривати близько 55–60 хвилин замість стандартних 40 хвилин. Kia e-Niro у холодну погоду також втрачає швидкість "заправки": замість 45 хвилин на швидкій зарядці доведеться чекати майже годину. Практичні поради для власників електромобілів

  1. Попередній прогрів батареї перед зарядкою. Наприклад, це можна робити дистанційно через мобільний додаток Tesla чи BMW.
  2. Зарядка відразу після поїздки, коли батарея ще тепла.
  3. Використання зарядних станцій у приміщенні. Зокрема, шукайте зарядки в гаражах або критих паркінгах, де батарея після відстою матиме вищу температуру.
  4. Планування часу. Завжди пам’ятайте, що взимку зарядка може займати на 30-40% більше часу. І щоб продовжене поповнення батареї не впливало на ваші плани, ставте машину до розетки раніше. 
Найголовніше Коли морози перетинають межу в -10°C і стрілка термометра падає нижче, всі електромобілі починають заряджатись значно довше. Але в деяких машин ця залежність не настільки виражена. Зокрема, моделі Tesla та BMW iX завдяки сучасним системам термоконтролю справляються з цим завданням швидше. Великою мірою нівелювати вплив холодів можна правильною стратегією експлуатації батарейного авто і його зарядки – прислухайтесь до порад, приведених дещо вище у цій статті. Раніше в нашій публікації ми обговорювали, чи варто купувати електромобіль під час блекаутів і що треба знати водієві з цього приводу. Також наші автожурналісти з’ясовували, скільки реально служить електромобіль в українських умовах і як можна цей термін подовжити. Крім того, минулого разу наші автоексперти розбирались з чотирма електромобілями, які назвали найкращими для України у 2025 році. При підготовці статті були використані матеріали Autogeek, "Autobild" та L`Automobile.