Як мороз впливає на електромобілі: це треба знати водіям Tesla, Leaf, BYD та інших
Фото: електромобілі останніх поколінь переносять зиму краще за ранні "електрички" (unsplash.com)
Як працюють взимку різні електромобілі
Tesla (Model 3/Y/S/X). Ефективна система термоменеджменту. Рідинна система та теплові насоси (в новіших поколіннях) ефективно гріють салон і батарею, зменшуючи втрати далекобійності. Передпідготовка до зарядки - сильний козир, але пробіг в сильні морози скорочується. З іншого боку, завдяки тепловій помпі втрати на опалення істотно менші, ніж у моделях з резистивним обігрівом.
Nissan Leaf. У старших поколіннях моделі охолодження батареї повітряне і відповідно, частіше є резистивний обігрів салону, що робить ті Leaf більш чутливим до морозів.
Втрати дальності відчутніші, тож власникам доводиться підігрівати салон під час зарядки від мережі, тримати помірні швидкості і уникати пікових навантажень на двигун при розгоні.
BYD. Сучасні моделі (Atto 3, Han, Dolphin тощо) зазвичай мають просунутий термоменеджмент, рідинне охолодження та теплові насоси, що допомагає стримувати скорочення пробігу в холоди.
Коротше кажучи, зимовий спад далекобійності є, але з тепловою помпою й грамотним пре-кондишнінгом салону запас ходу залишається достатнім для міської та приміської рутини.
VW ID, Hyundai-Kia, Audi e-tron та інші. Моделі дотримуються загальних тенденцій: наявність теплового насосу системно покращує зимову ефективність і скорочує витрати на опалення.
Фото: зарядка батареї взимку об'єктивно триває довше, але конструктори вживають заходів проти цього (unsplash.com)
Міфи vs реальність
Міф: Електромобілі взимку не їздять
Реальність: їздять, але з меншим запасом ходу, тобто не так далеко. З так званим тепловим насосом, пре-кондишнінгом салону і правильними водійськими звичками зима пройде без драм і стресу.
Міф: Холод вбиває батареї
Реальність: не вбиває, але ефективність тимчасово падає. Холод знижує продуктивність віддачи і швидкість заряджання, але системи термоменеджменту й помірний режим експлуатації великою мірою компенсують негативні ефекти.
Міф: Взимку заряджатися довго завжди
Реальність: довше, але не завжди – тільки якщо батарея холодна. Попередній прогрів істотно прискорює процес на швидкій зарядці.
Найголовніше
Мороз - це в першу чергу випробування організованості власника, а не відмова від електромобіля. Найбільше труднощів власникові створюють опалення салону і погіршення характеристик холодної батареї.
Але у більшості сучасних електромобілів - зокрема, популярних в Україні Tesla, Leaf і BYD, є пристрої, які великою мірою нівелюють цей нагатив. І все одно зимові втрати пробігу аж ніяк не вигадка, проте вони не критичні для щоденної їзди, якщо підходити до електроприводу розумно.
Раніше в нашій публікації ми обговорювали, чи варто купувати електромобіль під час блекаутів і що треба знати з цього приводу.
Крім того, минулого разу наші автоексперти розбирались, скільки реально служить електромобіль в українських умовах.
При підготовці статті були використані матеріали Autogeek, Autobild та Autocar.