Сів акумулятор? 5 способів завести авто, коли немає в кого "прикурити"
26.12.2025 18:00
З настанням морозів проблема запуску двигуна стане актуальною для багатьох водіїв. Причому винуватець майже завжди один - акумулятор, який часто сідає на холоді. Як завести мотор, якщо поряд немає помічників?
Про те, як морозним ранком запустити двигун, якщо немає змоги підкурити від іншого авто, читайте в матеріалі РБК-Україна.
Ознаки розрядженого акумулятора
Перш за все слід переконатись, що проблема саме в акумуляторі, а не, скажімо в стартері.
- Стартер крутить дуже повільно або взагалі мовчить.
- Світло фар тьмяніє, лампи на панелі приладів горять не в повну силу.
- На панелі можуть з’явитися текстове повідомлення чи помилки, пов’язані з низькою напругою.
- Двигун не має критичного зносу, автомобіль в цілому справний.
- Портативний бустер найзручніший у використанні варіант. Він дозволяє завести авто без сторонньої допомоги.
- Не потребує додаткових маніпуляцій, адже підключається напряму до клем акумулятора.
- Сучасні моделі компактні, мають захист від переполюсовки та часто пропонують додаткові функції - зарядку гаджетів, ліхтарик.
Фото: насправді батареї достатньо елементарного сервісу, щоб вона не підводила у морози (freepik.com)
2. Запуск "з поштовху" або на буксирі
Класичний метод, підтверджений більш як столітнім досвідом водіїв. Який, проте, потребує обережності, а краще – навичок від учасників. Алгоритм дій такий:
- включити другу передачу і не відпускати педаль зчеплення;
- розігнати авто (штовханням чи буксиром) до швидкості порядку 10-15 км/год;
- плавно відпустити зчеплення;
- коли двигун запрацює, знов натиснути зчеплення і вимкнути передачу;
- дати моторові прогрітись до стабілізації обертів - і тільки потім використовувати машину як завжди.
- Підходить лише для авто з механічною коробкою передач та з деякими (найпростішими) типами "роботів";
- Можливе пошкодження приводу ГРМ у двигуні, каталізатора, трансмісії чи електроніки;
- Спосіб непридатний, якщо акумулятор повністю "мертвий".
- Регулярно перевіряйте заряд АКБ та стан клем батареї.
- Взимку уникайте тривалих простоїв машини без руху.
- Під час коротких поїздок намагайтеся тримати підвищені оберти двигуна і не вмикати зайві споживачі, щоб генератор встиг підзарядити батарею після старту.
- Якщо акумулятор часто розряджається, перевірте роботу генератора та справність електрообладнання в цілому у професійного автоелектрика.
- він має бути якісним (на ринку повно підробок);
- бустер слід зберігати в теплі;
- бустер має бути завжди зарядженим.