Головні тренди Instagram і TikTok 2026 та формати, які зникнуть назавжди

24.12.2025 07:00
Зображення новини: Головні тренди Instagram і TikTok 2026 та формати, які зникнуть назавжди
У 2026 році в соцмережах виграє не ідеальний контент, а системний і швидкий. Алгоритми змінюють правила гри: одна сильна публікація більше не рятує, а охоплення дедалі частіше виникають завдяки системі, а не випадковій вірусності. Чому кількість починає переважати якість, як AI може впливати на довіру до брендів і навіщо бізнесу чітко знати свою аудиторію, ексклюзивно для РБК-Україна розповідає маркетолог, засновник SMM-агенції Тарас Томенчук. Головні тренди соцмереж у 2026 році Томенчук наголошує, що соцмережі змінюються швидше, ніж формуються звички у створенні контенту. Те, що працювало вчора, вже не дає результату, а 2026 рік чітко підсвічує нові правила гри. Перший і ключовий тренд - кількість контенту У 2026 році він буде вигравати навіть у дуже якісних, але поодиноких одиниць контенту. "Поясню на прикладі: ви публікуєте один пост або відео на день, а ваш конкурент - 50-90 одиниць контенту щодня. Ми заходимо в еру, де охоплення здобуваються значно легше саме внаслідок обсягу. Це не означає, що якість більше не важлива, але в тренді - масштаб", - говорить експерт. Саме тому активно розвиватимуться так звані "ферми контенту". Це коли створюється одна велика одиниця - наприклад, виступ, зйомка або інтерв’ю - і далі вона ріжеться на десятки форматів: YouTube, Reels, TikTok, Shorts, Threads, цитати, нарізки. Один контент - багато платформ - багато форматів. Так ви швидко масштабуєте охоплення і транслюєте своє позиціювання. "Бо якщо вас не знають, навіть одна ідеальна одиниця контенту не дає результату", - пояснює Тарас. Другий тренд - AI-контент Усе, що пов’язане з AI, автоматизацією та генерацією контенту, буде лише зростати. Але дуже важливо не "перегнути палку". Антитренд - це AI-контент, у якому надто очевидно, що він згенерований і використаний недоречно. Наприклад, коли нову колекцію одягу показують лише через AI-моделей, глядачі чітко розуміють, що це не реальні люди. Такий контент усе частіше сприймається негативно. АІ працює тоді, коли він ситуативний, адаптований і доречний, і коли зрозуміло, навіщо його використали. "І не забуваємо: за правилами Meta AI-контент потрібно маркувати, і це теж може впливати на довіру та продажі", - підкреслює Томенчук. Третій важливий пункт - мікросегментація Сьогодні контенту стало в рази більше, ніж кілька років тому. Просто "робити щось для всіх" уже не працює. Важливо чітко розуміти, для кого ви створюєте контент і кого хочете бачити поруч із собою. Тренди на широку авдиторію можуть дати охоплення, але реальну цінність дає фокус. Наприклад, якщо ви бізнес або експерт, просто жартувати в TikTok - не завжди має сенс, якщо це не ваша авдиторія. Мікросегментація плюс правильний контент - основа для створення сильного ком’юніті. Четвертий тренд - людяність замість ідеальності "Про це говорили всі, але я повторюсь: простий, живий контент "тут і зараз" сприймається в рази краще, ніж відполірований ідеальний образ", - каже маркетолог. Це про те, щоб не боятися бути неідеальними, не боятися хейту, показувати себе справжніми. "Саме так і формується ком’юніті: комусь ви не зайдете, а хтось стане вашим фанатом. Швидкість і щирість сьогодні важливіші за ідеальний монтаж і вивірений кадр", - додає він. Таким чином, у 2026 році виграватимуть ті, хто:
  • публікує більше контенту
  • робить це швидше і правдивіше
  • чітко знає свою аудиторію
  • будує ком’юніті через щирість, а не ідеальність.
Саме вони отримають значно більше, ніж ті, хто викладає одну одиницю контенту на тиждень і чекає ідеального моменту. Нагадаємо, що експерти назвали головні технологічні тренди 2025 року. Також ми писали про те, які цифрові технології змінюють систему освіти в Україні. А ще в нас є матеріал про те, як користуватися Instagram без акаунта і реєстрації, не розкриваючи особисту інформацію.