Як зменшити гальмівний шлях на слизькій дорозі: лайфхаки
- Зменшуйте швидкість завчасно, особливо перед поворотами та перехрестями, де можуть виникнути додаткові чинники небезпеки.
- Використовуйте просте правило: чим більш слизькою здається вам дорога, тим менша має бути швидкість.
Фото: побічний - і при тому часом смертельний - ефект гальмування на слизькій дорозі - розворот машини і виліт на зустрічну смугу (unsplash.com)
3. Переривисте гальмування.
Коли загальмовані колеса прослизають по поверхні дороги, вони майже не уповільнюють машину, та ще й розвертають її. Саме для уникнення подібних випадків і встановлюють антиблокувальну систему ABS. А коли на машині такої немає, вмілий водій може її зімітувати.
Для цього слід не гальмувати вперто "в підлогу", а натискувати педаль і тут же відпускати її, не даючи колесам блокуватись. Чим частіше водій зможе повторювати цикли "натиснув-відпустив", тим краще.
Також має значення сила натискування. Ідеальним буде зловити той момент, коли колеса ось-ось заблокуються - щоб тут же відпустити педаль.
Цьому прийому можна навчитись буквально за кілька тренувань. Спочатку найскладнішим моментом буде відпускати гальмівну педаль, коли машина ще рухається, але скоро прийде необхідна навичка.
4. Стан шин
Дуже багато залежить від якості шин і їхнього стану. Зрозуміло, що преміальні зимові покришки гальмують краще інших. І саме вони, до речі, дозволяють реалізувати всі можливості електронних систем безпеки та асистентів водія типу тієї ж ABS, ESP та інших.
Друга обставина - бажано мати зимові шини якомога молодші за віком і з якомога глибшим протектором. Справа у тім, що стара гум тверда і гірше чіпляється за мікрорельєф асфальту. А близькій до максимального зносу протектор (в Україні це глибина 1,6 мм) не вміщує в собі вологу і сніг, зібрані з поверхні при зупиненні обертання колеса.
І не забувайте про тиск у шинах: він має відповідати нормі. Бо занадто низький або високий змінює пляму контакту протектора з дорогою - а значить, і зчеплення з нею.
5. Гальмівна система
- Перевіряйте гальмівні колодки та диски. Зношені деталі погіршують плавність спрацювання системи і заважають водієві гальмувати плавно.
- Використовуйте систему ABS правильно. Коли на машині є антиблокувальна система, натискайте на педаль гальма рівномірно і не відпускайте її, коли система почне спрацьовувати. Але майте на увазі, що коли ви чуєте спрацювання АБС (характерний тріск педалі), гальмівний шлях може навпаки продовжуватись. (Нагадаємо, що завдання антиблокувальної системи - втримати машину від розвороту при гальмуванні.)
- Тримайте збільшену дистанцію до авто попереду - мінімум удвічі більшу, ніж у суху погоду.
- Постійно прогнозуйте розвиток ситуації на дорозі. Дивіться далі вперед, щоб завчасно реагувати на перешкоди, і передбачайте найбільш реальні дії водіїв інших машин та пішоходів.