Дизель чи бензин: яке авто краще взимку
15.12.2025 08:00
Одна з небагатьох відмінностей сучасного дизельного двигуна від бензинового - робота в зимових умовах. Що робити водієві, щоб дизель в холоди не завдавав додаткових клопотів - які і без того присутні у цього типу моторів?
Про кілька простих правил для водія дизельного авто, які допоможуть уникнути певних труднощів узимку, читайте в матеріалі РБК-Україна.
Бензин чи дизель: які відмінності
Чому взагалі ми говоримо про відмінності між бензиновим і дизельним двигунами? Справа у кількох конструктивних тонкощах:
- У дизеля паливо спалахує в циліндрах від стискування, а не від іскри, як у бензинового мотора. Поршень стискує повітря і пальне в циліндрі, температура підвищується - і відбувається спалах.
Але такий спосіб запалювання потребує справді високого тиску, тобто високої компресії в циліндрах. А значить, такий двигун чутливий до стану системи запуску і деталей циліндро-поршневої групи. Зношений дизель важче заводиться і гірше працює.
- Сучасний дизель має паливну систему Common Rail. Це технічно складна система, яка складається з дорогих високотехнологічних компонентів. Вона дуже чутлива до якості пального.
- Дизельне пальне боїться морозів. Парафіни, які містяться в дизпаливі, на морозі кристалізуються, і пальне перетворюється на кисіль. Це перешкоджає запуску двигуна. Також корок з парафінів зупиняє дизель під час руху морозного дня, коли фільтр та паливопроводи охолоджуються холодним повітрям.
Тому в холодний сезон треба використовувати зимовий сорт дизпального - парафіни в ньому не кристалізуються.
Фото: тип двигуна варто обирати, спираючись на умови експлуатації і клімат в регіоні (unsplash.com)
Бензин і дизель взимку
Запуск двигуна
- Бензинові авто легше заводяться при низьких температурах, адже бензин випаровується швидше й не густіє.
- Дизельні авто можуть мати проблеми із запуском у сильні морози (нижче -15°C). Особливо якщо у машини слабкий акумулятор, проблемний стартер чи в баку опинилось літнє ДП.
- У дизельних авто салон прогрівається повільніше, бо двигун цього типу має високий ККД і виділяє менше тепла.
- Бензинові двигуни швидше нагрівають систему охолодження, тому опалювач прогрівається швидше і в салоні тепліше.
- Використовуйте зимове дизельне паливо, яке не кристалізується при морозах. Якщо заправляєтесь на неперевірених АЗС, використовуйте препарат-антигель.
- Перевіряйте стан акумулятора - він має бути постійно зарядженим і у гарному стані.
- Слідкуйте за свічками розжарювання. Мають працювати всі чотири - в кожному циліндрі. Саме в холоди вони критично важливі для запуску.
- Використовуйте якісне пальне, щоб уникнути проблем із системою запалювання (іскрові свічки страждають від контрафактного бензину).
- Перевіряйте свічки запалювання та акумулятор - це ті компоненти, які взимку можуть підвести несподівано.
- Якщо ви живете у місті й більшість ваших поїздок - короткі міські маршрути, краще обрати бензиновий двигун. Він швидше прогрівається, комфортніше працює, менша залежить від холодів і не містить дуже дорогих запчастин.
- Якщо ваші маршрути - тривалі, і серед них переважають міжміські поїздки, дизель буде більш доцільним. Він економніший, і на фоні великих пробігів заощаджені на паливі кошти перекриватимуть витрати на більш дорогі запчастини. Але дизель потребує кваліфікованного догляду та якісного пального.