"Дніпро" МТ-12: чому за цим мотоциклом полюють колекціонери
01.12.2025 18:00
Мотоцикл київського виробництва "Дніпро" МТ-12 - один з тих, що стають все більш популярними серед шанувальників історичної техніки. Що у ньому цікавого і що робити нинішнім власникам цієї моделі?
Про те, чому серійний мотоцикл київського заводу КМЗ потрапив в число раритетів і що з того матимуть діючі власники цього важкого байка, читайте в матеріалі РБК-Україна.
Що за мотоцикл МТ-12
Модель МТ-12 "Дніпро" була випущена у продаж у 1978 році, хоча в основі своїй була розроблена на Київському мотоциклетному заводі (КМЗ) набагато раніше.
Справа у тому, що це фактично цивільна версія армійської моделі КМЗ МВ-750М, отримана шляхом схрещення "вояка" з більш сучасною цивільною моделлю МТ-10.
Від того МВ (мотоцикл військовий) цивільний МТ-12 успадкував привод на два колеса (заднє і коляски), застаріле 6-вольтне електрообладнання і старомодний нижньоклапанний двигун 750 куб. см. Цей вже тоді культовий мотор був не дуже потужний (26 к.с. проти 32 - 36 к.с. у 650-кубового агрегата), але відрізнявся гарною тягою "на низах" і високою надійністю.
Фото: мотоцикли МТ-12 мали попит навіть на деяких європейських ринках, зокрема, у Великій Британії (архівне фото) Характеристики МТ-12 Дніпро
- Маса з коляскою - 350 кг
- Об'єм двигуна - 750 см куб
- Потужність двигуна - 26 к.с.
- Обертовий момент - 4,2 кгс·м
- Бортова напруга - 6 вольт
- КПП - 4 передачі вперед, 1 назад
- Паливний бак - 19 літрів, бензин - А-72, А-76
- Максимальна швидкість - 95 км/год
Фото: старий добрий опозитник об’ємом 750 куб см шанувальники мототехніки цінують за тягу на низьких обертах (wikipedia.org)
Чому він став культовим
- Він рідкісний. Виробництво МТ-12 було обмеженим, тому сьогодні знайти оригінальний МТ-12 у доброму стані - велика удача;
- Атмосфера епохи. Цей мотоцикл символізує вітчизняну інженерію, специфіку тодішнього ринку та дух 70-80-х років.
- Функціональність. МТ-12 поєднує військову міцність, надійність силового агрегата із цивільною практичністю;
- Колекційна цінність. На фоні інших, дійсно масових моделей КМЗ МТ-12 недаремно вважається раритетом. Для багатьох власників ретро-мотоциклів важливим є не лише технічний стан, а й автентичність деталей - оригінальні двигуни, колеса, деталі вихлопу та інші дрібниці (в лапках і без) значно підвищують ціну.