Перекачані чи недокачані шини: який варіант небезпечніший взимку
29.11.2025 18:00
Дуже часто водій навіть не здогадується про те, що з тиском в шинах у нього щось негаразд. І розплата за це буває дуже жорсткою - особливо взимку. Чого остерігатись і як уникнути важких наслідків?
Про те, що робити з шинами, щоб вони не погіршували керованість машини на зимових поверхнях, читайте в матеріалі РБК-Україна.
Критично важливий взимку
Кожна модель шини розрахована на певний оптимальний тиск. З ним вона має забезпечувати всі обіцяні характеристики:
- Керованість і гальмування на сухій дорозі;
- Керованість і гальмування на мокрій дорозі;
- Витрата пального;
- Комфорт - плавність ходу і шуми в салоні;
- Ресурс шини.
Фото: тиск в шинах варто контролювати за найменшої підозри на проблему (freepik.com)
Недокачані шини: прихована загроза
Недокачані шини - один з найбільш небажаних негараздів, адже наслідки стосуються і самих шин, і автомобіля в цілому. Отже, шина з недостатнім тиском:
- перегрівається. Зрештою це може призвести до відшарування каркасу і деформації покришки;
- зазнає прискореного і нерівномірного зносу протектора;
- має нештатне (погіршене) зчеплення з дорогою;
- має підвищений опір коченню.
- Через меншу площу контакту з дорогою протектор працює не так, як задумано конструкторами;
- Погіршується зчеплення з дорогою на слизьких поверхнях, особливо на льоду та утрамбованому снігу;
- Гальмівний шлях збільшується, в поворотах машина гірше слухається керма і проявляє схильність до заносів.