Терміново на СТО! 5 звуків з-під капота, які кричать про небезпеку
07.09.2025 14:00

Попри розмаїття класів і конструкцій всі автомобілі мають спільну рису: про свої технічні проблеми вони люблять повідомляти звуками. І деякі з них означають справжню катастрофу. Як не пропустити такий сигнал?
Про стукіт та інші шуми, які говорять про заборону рухатись далі, читайте в матеріалі РБК-Україна.
Звуки з-під капота, з якими не можна їхати
Конструктори вживають чимало заходів, щоб системи та механізми сучасного автомобіля працювали без шумів та вібрацій. Тому коли ви чуєте щось незвичне, знайте: з машиною щось не гаразд. Можливо, настільки явно, що її треба негайно зупинити.
Як зрозуміти, що рухатись не можна навіть до найближчої СТО? Нижче список тривожних сигналів, які вимагають негайної зупинки, як мінімум - до з’ясування причини какофонії.
Скрегіт, металевий стукіт або дзвін
Будь-який звук з-під капота, якщо він виділяється на фоні загального гулу двигуна, є ознакою проблеми і не може бути проігнорований.
Отже, з-під капота чутний скрегіт, дзвін, глухі удари - це може бути:
- Зношування або руйнування підшипників колінчастого валу та шатунів. Серйозна несправність двигуна, яка може тут же призвести до додаткових поламок деталей;
- Поламка поршня, його пальця чи кілець;
- Проблеми з приводом ГРМ та самими клапанами.
- зносом приводного ременя (генератора, кондиціонера, ГУР);
- слабким натягом ременя;
- ушкодженням шківів пасового приводу.
Фото: якщо машина не нова, корисно час від часу притишити музику та прислухатись до систем та механізмів (freepik.com)
Шипіння та пара з-під капота
Чесно сказати, просто в салоні звук пари, що покидає систему охолодження, навряд чи буде чути. Але саме пара стане першим візуальним сигналом, особливо, коли машина притишить хід.
Це явна ознака:
- Протікання охолоджуючої рідини на щось гаряче (а взимку - просто протікання);
- Перегріву двигуна.
- Можливо, низький рівень рідини у системі гідропідсилювача;
- Несправний насос ГУР;
- Несправність рульового механізму.
- Пошкодження вихлопної системи;
- Ослаблення теплових екранів глушника;
- Поломку кріплень глушника.
- Порушення балансування коліс;
- Пошкодження підвіски;
- Проблеми з гальмівною системою (з одним з колісних механізмів).