Зимова гума: експерти назвали час, коли треба "перевзути" авто

Фото: якщо у вас обидва комплекти шин мають власні диски, перевзути машину можна і самотужки (freepik.com)
Чи не зарано у вересні?
Поки що – так, зарано. У перші осінні тижні температура ще не опускається до критичних значень, нічні заморозки малоймовірні, а зимова гума на теплому покритті працює неефективно. Тож поспішати не варто - краще орієнтуватися на стабільне похолодання.
Коли ж настане час?
Навіть якщо жовтень і частину листопада ще триматиметься плюсова температура, зима все одно прийде - і надовго. А сніг може випасти навіть при плюсовій погоді, що робить літню гуму неефективною, якщо не сказати - непридатною.
Проте, у питанні "Коли?" є ще одна підказка. Давно доведено, що зимова шина на теплій дорозі поводиться краще, ніж літня - на холодній. Це пояснюється складом гумової суміші, яка забезпечує еластичність і зчеплення в умовах низьких температур.
Тому вердикт шинних експертів такий: краще взутись у "зиму" раніше, ніж зустрічати мороз і сніг на "літі".
Чи обов’язково балансувати шини?
Сезонне перевзування – зручний випадок зробити інспекцію вашій гумі. Варто перевірити шини на наявність цвяхів, порізів, несиметричного зносу протектору, залишку глибини протектора тощо.
В ідеалі було б перевіряти балансування при кожній зміні шин. Але якщо під час руху немає вібрацій на кермі чи кузові, можна відкласти цю процедуру - наприклад, коли у вас буде вільний час чи до найближчого ремонту.
Цвях у шині: що робити?
Іноді трапляється, що в протекторі застряє цвях, але тиск у шині залишається стабільним. Це можливо, якщо він не пробив герметичний шар з внутрішнього боку покришки. У будь-якому випадку, краще звернутися до фахівців - вони безпечно видалять сторонній предмет і перевірять, чи не пошкоджено каркас шини.
Коли зимова гума вже непридатна?
Якщо під час огляду зимових шин перед сезонною зміною вам здається, що шини зношені, слід перевірити глибину протектора. В Україні мінімально допустима глибина - 1,6 мм, незалежно від сезонності шини.
Але в деяких європейських країнах зимову гуму слід замінювати вже при 4 мм - і це логічно, адже на снігу і в мокрій сніговій каші потрібен глибший малюнок.
Також шини не можна використовувати, якщо на них є порізи, через які видно внутрішній корд (у вигляді дроту чи тканини) - це вже небезпечно.
Найголовніше
Не варто чекати першого снігу, щоб змінити шини. Краще зробити це завчасно, орієнтуючись на температуру та прогноз погоди. Можна врахувати навіть час доби, коли ви найчастіше користуєтесь машиною . Адже восени холод і морозець приходять уночі і геть зникають вдень – і тоді на сонечку при +10 +15 С зимові шини справді виявляються недоречними.
Раніше в нашій публікації ми розповідали про деякі поширені причини смертельних ДТП і з’ясовували, що буде, якщо не перевіряти тиск у шинах.
Також в окремій статті ми розбиралися, наскільки вигідне ГБО, обговорювали 5 причин перейти на газ та як правильно вибрати систему.
.При підготовці статті були використані матеріали Rosava та Nokian Tyres.