
Через занепад російської аерокосмічної галузі та обмеженого проєктного потенціалу стратегія країни-агресорки щодо дальньої авіації складається лише з модернізації застарілих платформ, а не на розробки нових літаків. Йдеться про парк старих бомбардувальників Ту-160. Тож існують сумніви щодо майбутніх можливостей стратегічних повітряних сил РФ.
Про це сказав експерт і ексконсультант Пентагону Рубен Ф. Джонсон, йдеться у матеріалі видання 19FortyFive.
РФ хоче посилити стратегічні бомбардувальники за допомогою сучасної авіоніки та нових серійних моделей. Однак є проблема.
“Оригінальна конструкція бомбардувальника досить стара, адже використовується ще з часів холодної війни”, – пише Рубен Ф. Джонсон.
За його словами, так звана “Програма Ту-160М2”, яку оголосили ще 2015-го, передбачала тоді капітальний ремонт 16 наявних літаків і будівництво 50 нових, але прогрес сповільнився через санкції та обмеженість ресурсів.
“Тим часом запропонований Росією стелс-бомбардувальник наступного покоління ПАК-ДА залишається малоймовірним через технологічні і кадрові обмеження”, – сказав експерт.
На його думку, через занепад аерокосмічної галузі та обмеженого проєктного потенціалу російська стратегія дальньої авіації покладається на модернізацію застарілих платформ, а не на розробку нових літаків, через що є сумніви щодо майбутніх можливостей стратегічних повітряних сил РФ.
Експерт пояснив, що 2015 року росіяни заявили про парк бомбардувальників Ту-160, який мав би різко зрости як за якістю, так і за розміром. Вони наголошували, що 16 їхніх старих літаків будуть повністю відремонтовані та оснащені абсолютно новими бортовими системами. Також ще 50 літаків буде побудовано з конвеєра на заводі Казанського авіаційного виробничого об'єднання, де спершу був побудований цей літак.
Видання також навело цитату заступника міністра оборони РФ з питань закупівель Юрія Борисова, який 2015 року заявляв, що “будь-які нові типи літаків будуть позначатися як Ту-160М2, і за нашими планами, це, швидше за все, станеться десь після 2023 року”.
Експерт також навів ще одну причину, чому РФ не може розробити нові літаки.
“Російська робоча сила в оборонному секторі становить лише невелику частину від колишньої радянської чисельності, через ще зменшуються її можливості займатися будь-яким серйозним проєктуванням та виробництвом літаків”, – зазначив Джонсон.
За його словами, багато працівників вийшли на пенсію і не були замінені, а в самому російському оборонному секторі відбулися глибокі скорочення. За оцінками, чисельність персоналу в найбільш важливих конструкторських бюро становить менше 10% від піка розвитку сектору в 1980-х роках.
“Кількість людей у тому, що залишилося від сектору досліджень і розробок літаків, є достатньою лише для проведення програм модернізації або модифікації. Немає жодного способу, щоб ця невелика кількість людей могла спроєктувати або побудувати щось нове – навіть якщо всі вони генії”, – сказавв він.
Нагадаємо, керівник ГУР Кирило Буданов прокоментував інформацію щодо ймовірної підготовки потужного масованого удару по Україні 24 лютого.
Читайте також: